vrijdag 1 april 2011

Een goede grap?

Als iemand mij vraagt naar 1 april grappen sta ik altijd met mijn mond vol tanden. Ik ben niet goed in grappen vertellen en ook niet in het uithalen ervan.

Als klein knaapje was ik eens betrokken bij het bekende portemonnee spelletje. Je weet wel, een lege portemonnee aan een touwtje. Samen met een vriendje in de bosjes verstoppen en dan maar wachten op een onschuldig slachtoffer. Oudere mensen waren natuurlijk de meest dankbare slachtoffers. Moeizaam haalde je het touwtje naar je toe in de hoop dat er een hoop gesteun en gekreun aan te pas zou komen. Eigenlijk weet ik niet of dit Oudhollands jeugdvermaak nog steeds als spel gespeeld wordt.

Als gezegd ik ben niet zo van de grappen uithalen en ik denk dat velen met mij deze dag dan ook niet hoog hebben zitten. Het zijn uiteindelijk altijd wat infantiele en zelfs kinderlijke bezigheden waar je eigenlijk niet lastig mee gevallen wil worden.

Toch kom ik soms een echt goede grap tegen. In de jaren negentig is mij het volgende overkomen. Op 1 april viel er plompverloren een enveloppe in mijn bus. Op de enveloppe stond het logo van Yab Yum. In die tijd was dit een gerenommeerde club waar de dames van plezier je met allerlei hand- en spandiensten terwille wilden zijn. Tegen een geringe vergoeding natuurlijk. Ik was daar nog nooit geweest voor de duidelijkheid.

In de brief stond dat ik wegens frequent bezoek korting kreeg bij mijn eerst komende bezoek.
Wat te doen? Moest ik mijn vrouw meenemen in dit curieuze verhaal of moest ik dit voor mijzelf houden en er met niemand over spreken? Ik besloot mijn vrouw in te lichten.
Dat was een goede keus. Zij was namelijk de afzender… Fijne 1 april!

Camiel - redacteur

Geen opmerkingen:

Een reactie posten